Keresés ebben a blogban

A milánói metró

Az általános tömegközlekedési információk után beszéljünk Milánó metróiról: az M1 a piros metró, az M2 a zöld metró és az M3 a sárga metró. Az első kettő túlmegy a város közigazgatási területén, így az azon túli utazáshoz környéki jegyet (biglietto interurbano-t) kell váltani. Viszont ha a határ előtti megállónál szállunk fel, és rögtön a határ után szállunk le, akkor kevesebbe kerül a jegy. A pontos ár kiszámításában segít az ATM oldala, ahol letölthető „Tabella per il calcolo del costo del biglietto” táblázat. Elméletileg a sárga metró déli végállomása, a San Donato már Milánón kívül esik, viszont ide érvényes az 1 eurós vonaljegy. A jegyekről bővebben itt olvashatsz.
A piros metró a nyugati részen kettéágazik, és egy járat a Rho Fiera, a következő a Bisceglie felé megy. A zöld mindkét irányban ketté válik, északon a Cologno Nord és a Gessate, délen az Abbiategrasso és az Assago Milanofiori Forum felé (2011. február 20-tól) mennek a szerelvények. Mindkét vonalra érvényes, hogy a kisebb forgalmú időpontokban egy metró az elágazásig megy, a második az egyik ágba, a harmadik pedig a másik ágba. Szóval ha például este valaki a Cologno Nordra akar eljutni, akkor lehet, hogy csak a harmadik metró megy abba az irányba.
A felszínen piros tábla jelzi a megállóhoz vezető lejáratot. 



2010. március óta modern szerelvények is járnak a metró vonalán, a neve Meneghino: egybenyitott, nem pedig külön kocsikból áll, és a képernyőkre néha bevágják a felszerelt kamerák aktuális felvételét. A megállókat és az átszállási lehetőségeket bemondják szép olasz, és nagyon gáz angol nyelven.
A mozgólépcső jobb oldala a leállósáv azoknak, akik felvitetik magukat, jobb oldala pedig a gyorsítósáv a sietősöknek, akik felszaladnak. Szóval ne álljatok meg egymás mellett, hanem jobb, ha beálltok jobb oldalon egymás mögé.

Az állomásokon kitett kijelzők pontosan közlik, hány perc múlva érkezik a következő metró.

Tervben van a sárga metró északi hosszabbítása, és az 5-ös metró építése. De hol a 4-es metró? Kérdezheti a szemfüles olvasó. A 4-es metró (logikusan) az 5-üs metró után lesz megépítve. Sokan úgy gondolták, hogy a 4-es metró a helyi érdekű vasút, a passante, de nem így van. A milánói HÉV-et a térképen sötétkék színnel jelölik, általános jele zöld S betű kék alapon, és összesen 10 vonalon működik. Minden vonalnak saját színe, és neve van, ami S, azaz suburbano és egy 1-től 10-ig terjedő szám. A hálózat megállóiról itt olvashatsz. A passante Porta Romana megállójáról érdemes tudni, hogy nem a sárga metró ugyanilyen nevű megállójánál van, hanem egy megállóval délebbre, a Lodinál. Sőt, még onnan is gyalogolni kell a felüljáró felé.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése